אני והבייבי שלי

המדריך לתינוק - טיפול בתינוק מההריון ועד אחרי לידה

כשאתם מצפים לתינוק וגם אחרי שהתינוק כבר נולד, זה טבעי לדאוג לו ולוודא שאתם עושים את הדבר הנכון עבורו. למען השקט הנפשי שלכם, ריכזנו עבורכם עצות שימושיות שיעזרו לכם ולתינוק שלכם.

הריון בריא

כיצד לשמור על הריון בריא

בתוך גופך, גדל תינוק קטן שמתחזק מיום ליום. זו הרגשה נהדרת וזמן יקר ערך - התינוק שלך מסתמך באופן טוטאלי על התזונה שלך ולכן חשוב שתדאגי לעצמך בזמן שאת בהריון. להלן מספר טיפים לתקופת ההריון.

תזונה בהריון - הקפידי על אכילה מאוזנת ומבוקרת

יש הרבה אינפורמציה לגבי מה לא לאכול במהלך ההריון. אחד הדברים העיקריים שיש לזכור הוא לאכול כרגיל ולכלול בתפריט טווח נרחב של אוכל מזין: פירות וירקות טריים, פחמימות (לחם, פסטות, תפוחי אדמה, קורנפלקס), בשר ודגים, בעיקר שמן דגים (כדאי להימנע מאכילת דגים נאים) ומוצרי חלב (כדאי להימנע מאכילת חלק ממוצרי החלב שיש בהם עובש, כגון גבינת רוקפור).

הקפידי על התעמלות בהריון

התעמלות יכולה להיות מאוד יעילה בזמן ההריון. זה עוזר לא רק בהפגת מתחים ובשינה טובה אלא גם בהתמודדות עם הלידה עצמה. כדאי להמשיך בפעילות הספורטיבית שנהגתן לעשות לפני ההריון כגון הליכה נמרצת, שחייה ושיעורי מתיחות (חשוב לידע את המורה שאת בהריון) יש לזכור להתייעץ עם הרופא לפני שמתחילים בפעילות גופנית כלשהי.

הקפידו על מנוחה

תשאלו כל הורה למה הוא הכי מתגעגע, הסתברות גבוהה שיגיד- שינה. נסו לנוח כמה שיותר, אם קשה לכם לישון שנת לילה, נסו לישון על הצד או עם כרית בין הרגליים. עשיית אמבטיות ולבישת בגדים קלילים עשויים לעזור לך להירגע.

עצות לאם הטריה

היום שאחרי...

נכון שלהיות אמא זו חוויה מרגשת, אך זו תקופה שמלווה בעייפות רבה - במיוחד אם אינך ישנה טוב בלילות.
להלן מספר עצות שיסייעו לך בהחזרת הכוחות והאנרגיה הנדרשת למהלך החודשים הראשונים (בהתייעצות עם הרופא):

התעמלות וטיפים נוספים

  • הקפידי על ארוחות מסודרות מספר פעמים ביום. לא מומלץ להתחיל דיאטה מיד לאחר הלידה.
  • נצלי את הזמן כשהתינוק ישן והקפידי גם את ללכת לישון, אל תתפתי לסיים את עבודות הבית.
  • מלאי את המצברים שלך באנרגיות על ידי התעמלות מבוקרת.
  • הקפידי לקחת את המינון היומי המומלץ של ויטמינים ומינרלים...
  • הרגישי בנוח להיעזר בסובבים אותך.
  • זכרי שגם בן זוגך עובר תקופה לא קלה ולכן ערבי אותו ככל האפשר על מנת שלא ירגיש תחושת הזנחה.
  • במידה והרגשתך מדוכדכת, התייעצי עם הרופא המטפל שלך.

תינוקות ושינה

תינוקות ושינהשינה אצל תינוקות וחשיבותה להתפתחות תינוקך

השינה חשובה לתינוקך על מנת שיוכל לגדול ולהתפתח כראוי. חשוב לדעת כי דפוסי השינה שונים בין תינוק לתינוק, ישנם תינוקות שישנים כל הלילה וישנם כאלו שלא. במידה ותינוקך אינו ישן טוב, להלן מספר טיפים שיעזרו לו ולך לעבור את הלילות בשלום:

טיפים להקלה על בעיות שינה אצל תינוקות

  • כדאי לעמעם את האור לפני השינה כך שהתינוק יתחיל להבדיל בין יום ללילה.
  • שירו לו שיר ערש בקול שקט ורך.
  • התחילו בשגרת שינה קבועה - אמבטיה, האכלה, שינה.
  • הקפידו להניח את תינוקכם במיטתו בשעות השינה בלבד על מנת שיקשר בין המיטה לבין השינה.
  • הקפידו על מעבר שאינו חד מדי בין שעת המשחק לבין שעת השינה.

10 טיפים מנצחים איך לשמור את הפעוט בריא בטיול משפחתי

 

  • טיול בוקר – שעת הטיול חשובה, במיוחד כאשר מטיילים עם ילדים, שכן ברגע שמחשיך יותר קשה לעקוב אחריהם, לשמור על בטיחותם ולוודא שהם מוגנים. בנוסף הלילה מביא עמו עייפות שהנה מקור להרבה תאונות שניתן היה למנוע. לכן אם אתם מתכננים טיול עם פעוטות, התחילו אותו בשעת בוקר מוקדמת.
  • שיטת הבצל – פעוטות מאוד רגישים למזג האוויר והם לא יכולים לומר לנו אם חם להם או קר להם ולכן הכי נכון להלבישם בשיטת הבצל. הלבישו את הילד במספר שכבות שניתן להוריד בקלות אם חם בחוץ ולהחזיר חזרה אם קר בחוץ וכך תוודאו שהילד שלכם ייהנה מהטיול ויישאר בריא, בכל מזג אוויר.
  • בגדים להחלפה – כל הורה יודע שילדים קטנים מתלכלכים כל הזמן, בטח ובטח כאשר נותנים להם להסתובב במהלך טיול. הבוץ, האפר, האבק ושאר הדברים שידבקו להם לבגדים יכולים בקלות להיכנס להם לפה או לעיניים. כדי למנוע את זה, חשוב להביא בגדים להחלפה.
  • ערכת עזרה ראשונה - פלסטרים, תחבושות יוד, מגבונים לחים ועוד הם כמה דברים שכל הורה צריך להחזיק באמתחתו לכל מקרה שלא יהיה, במיוחד כאשר יוצאים לטייל באזורים לא מוכרים וכך, במקרה של פציעה, אפילו קטנה, תוכלו לחטא ולטפל במקום ולמנוע זיהום.
  • קרם הגנה – כולנו כבר מבינים את החשיבות של להישמר מהשמש ולכן בטיול בחוץ, חשוב למרוח את הילדים אחת לכמה שעות וכך להבטיח שלא יישרפו.
  • מים – הדבר הכי בסיסי בכל טיול הוא לשתות הרבה. מרוב ההנאה וההתרוצצות אנחנו לא מרגישים שאנחנו מתייבשים ולכן עלינו לדאוג שגם אנחנו וגם הילדים ישתו הרבה מים במהלך כל היום.
  • מנשא בטיחותי לתינוק – כאשר רוצים לקחת את הילד לטיול בטבע צריך לקחת בחשבון שלא תמיד ישנה דרך סלולה ונוחה כך שלא תמיד מתאפשר להסתובב עם עגלה. גם מנשא פלסטיק ליד לא תמיד נכון שכן הוא מכביד לכם, ההורים, על הידיים ולכן עלול להוות סכנה לנפילות בהליכה בדרכים עקלקלות. מנשא תינוק צמוד לגוף, מבד, הוא הפתרון הכי בטיחותי לטיולי טבע.
  • לוודא ששום דבר לא נכנס לפה – כשלוקחים את הילד לטיול בטבע, סביבה שהוא לא מכיר, הוא עלול להרים חפצים מהרצפה ולהכניסם לפה, או לגעת בפרחים, בזוחלים ובחולות ואז להכניס את ידו המלוכלכת לפיו. מדובר ברצון טבעי של הילד לחוש את סביבתו אבל הדבר טומן בחובו סכנות לזיהומים והיחנקות ולכן בטיול עם פעוט חשוב לוודא ששום דבר לא נכנס לפה.
  • שמירה על חום הגוף לאחר שחיה – יציאה לטיול בנחלים, מקווי מים או פארקי מים הנה חוויה מהנה לילדים אבל מה קורה כשמסיימים עם השחייה? חשוב להחליף במהרה את בגד הים הרטוב בבגדים יבשים בכדי שלא יחלה.
  • קשר עין – ילדים קטנים הם סקרנים, בטח ובטח בסביבה לא מוכרת, תוך שניות הם יכולים להיעלם לכם או ליפול ולכן חשוב, ברגע שיוצאים מהמכונית, להגדיר מי שומר על איזה ילד. חלוקת התפקידים הזו ביניכם תאפשר לכם לשמור על קשר עין עם הילדים וכך למנוע סכנות מיותרות לבריאותם.